1. Jó szerelőcsapat
Mindennek az alfája és omegája a szerelés! Ön akár a legkiválóbb klímaberendezést is megvárásolhatja, ha azt olyan szerelő csapat helyezi üzembe akinek a szakmai hozzáértése és képzettsége nem megfelelő, akkor a berendezés csak bosszúságot fog okozni! Minden esetben ellenőrizze le, hogy aki éppen Önnél szerel jogosult-e arra, hogy ezt megtegye.
Az Európai Unióban csak olyan szerelő szerelhet klímaberendezést aki rendelkezik a szereléshez szükséges engedéllyel.
Ön akkor érehzeti magát a legnagyobb biztonságban, ha a készüléket attól vásárolja meg aki a szerelést is végzi! A Kecskemét Klíma munkatársai az összes szükséges képesítéssel rendelkeznek amik a klíma és hűtéstechnológiai berendezések szereléséhez szükségesek. Amennyiben a klíma készüléket szereléssel együtt rendeli meg tőlünk, akkor biztonságban érezheti magát és élvezheti az egyablakos ügyintézésünket, melynek keretében gyorsan és egyszerűen intézheti a készüléke szervizelésével, karbantartásával kapcsolatos teendőket.
2. Kiterjesztett karbantartás
A beüzemelést követően a készüléke bekerül nyilvántartásunkba, így Ön helyett mi vállaljuk, hogy a garanciális idő alatt folyamatosan követjük a vásárolt berendezés sorsát. Felhívjuk figyelmét időben a karbantartások szükségességére és el is végezzük a szükséges karbantartásokat. Így biztos lehet benne, hogy a hosszú garanciális periódus alatt, amely bizonyos esetekben akár 10 év is lehet, az Ön készüléke biztonságban van. Ha igénybe veszi ezen szolgáltatásunkat akkor, akár a 10. év végén is kétséget kizáróan tudjuk intézni a gyártóknál vagy azok képviseleténél az Ön készülékének garanciális ügyeit. Természetesen a kiterjesztett karbantartási szolgáltatásunkat a garanciális idő után is vállaljuk.
3. Szerelés előtti felmérés
Sok vevő azt gondolja hogy az Ő lakásban, irodájában nincsen szüksége arra, hogy egy szakértő kollégánk felmérje szerelés előtt a helyszínt, hiszen az elképzelése szerint tökéletesen egyszerűen, gond nélkül megoldható a klíma felszerelése. Sajnos azt kell mondjuk, hogy tapasztalataink szerint az esetek döntő többségében szerelés előtt szükséges a helyszíni egyeztetés a vevővel. Helyszíni egyeztetéskor lehetőség van arra, hogy a vevő számára jelentéktelennek ítélt, de a szerelés szempontjából fontos részletek kiderüljenek. Így az előre nem látott problémák megoldási lehetőségeinek számba vétele nem a szerelés megkezdésekor hátráltatják a munkát.
4. Garancia a készülékekre és felszerelésre
A gyártók csak a készülékekre vállalják a garanciát ami bizonyos esetekben akár 10 év is lehet (HITACHI lakossági felhasználás esetén). A szerelésre a megfelelő jogosítványokkal rendelkező klímaszerelőknek kell vállalni a garanciát. A szerelési hibákra visszavezethető meghibásodásokra a garanciát a beüzemelő szerelőnek kell biztosítania! Mivel a klímaberendezésekre a garanciát a gyártók csak a szakszerű szerelés és a rendszeres karbantartás mellett vállalnak, ezért meghibásodás esetén ezeket minden kétséget kizáróan csak a garancia füzetbe pontosan vezetett nyilvántartás megléte esetén tudjuk bizonyítani. A bonyolult és vége láthatatlan garanciális ügyintézés elkerülése érdekében a gépvásárlást szerelést és karbantartást egy céggel végeztesse! Ön akkor van a legnagyobb biztonságban ha a készülékkel együtt tőlünk vásárolja meg a szerelést és a karbantartást is!
5. Energiatakarékosság
Az egyre növekvő energia árak mindannyiunk életét megkeserítik. Nem mindegy, hogy egy klímaberendezés mennyit fog fogyasztani a legforróbb nyári napokon. Fontos, hogy vásárlás előtt győződjön meg arról, hogy az a berendezés amit megszeretne vásárolni milyen energiahatékonysági mutatók mellett képes majd üzemelni.
Az Európai Unióban a háztartási berendezések, köztük a klímaberendezések is, egy úgynevezettenergiahatékonysági mutató szerint csoportosítva vannak. A csoportok betűjellel vannak ellátva a legjobb “A” jelzéstől a legrosszabb “F” jelzésig. A szabályozás jó néhány évvel ezelőtt került kialakításra és sajnos a felülvizsgálata egyelőre még nem történt meg. Így könnyen előfordulhat, hogy két “A” kategóriába sorolt berende zés között energia fogyasztásban több nagyságrendnyi eltérés is lehet magyarul az egyik dupla annyit fog fogyasztani! Ezért ne elégedjen meg azzal hogy a készülék besorolást megvizsgálja! Ellenőrizze le a készülékek EER (hűtés) és COP (fűtés) mutatóit is. Ezeket az értékeket megtalálhatja valamennyi készülék katalógusában. Ezek a számok utalnak a készülék energia felhasználására. Minél magasabb az érték annál jobb a készülék energia felhasználása.Egyes gyártók ezeket az értékeket nem jelenítik meg a műszaki információik között. Teszik ezt azért mert az értékek valószínűleg rossz hatékonysági mutatót eredményezhetnek. Ilyen esetekben van még egy lehetőségünk, hogy meggyőződjünk arról, hogy valójában mit is tud az adott készülék. Hogyha a készülék hűtő illetve fűtőteljesítményét elosztjuk a készülék hűtési és fűtési teljesítmény felvételével akkor megkapjuk az EER és COP értékeit, így máris láthatjuk, hogy a készülék melyik energia osztályba tartozik. A hűtő és fűtő teljesítmény valamint a teljesítmény felvételeket minden gyártónak kötelező megadnia.
6. Inverter vagy On/Off ?
Energia felhasználás szempontjából a lakossági klímaberendezéseket 2 nagy csoportra oszthatjuk. Vannak az úgynevezett ON/OFF készülékek és vannak a magasabb hatékonyságú Inverteres készülékek. Az ON/OFF készülékek ahogyan azt a nevükből is sejthetjük, ki/be kapcsolásos módon probálják magukat szabályozni. Ez tulajdonképpen egy 0% és 100%-os szabályzási mód. Sajnos ezzel a módszerrel a részterheléses időszakokban amikor a berendezéseknek nincsen szükség a teljes teljesítményére csak nagy fokú energia pazarlással tudjuk működtetni a rendszert. Ezek a rendszerek egyre inkább tűnnek el a gyártók kínálatából. Az Inverteres berendezésekben ezzel szemben a kompresszor fordulatszáma szabályzott ami azt jelenti, hogy a rendszer csak annyi energiát fogyaszt amennyit a belső hőterhelés megkíván. Így az ON/OFF rendszerekhez képest akár 30%-os megtakarítás is elérhetünk az Inverteres klímák használatával. Az inverteres készülékek a magasabb hatékonyság és kisebb fogyasztás mellett jelentősen halkabb működésre képesek, ezért sokszor hálószobába ajánljuk őket
7. Teljesítmény
Nagyon fontos, hogy az adott helyiségnek megfelelő teljesítményű készüléket szereltessen! Természetes, hogy ha a teljesítmény kicsi akkor nem lesz képes lehűteni a helyiséget. Azonban, és ezt kevesebben tudják, az is kellemetlenséget okozhat, hogyha a berendezés túl van méretezve. Tehát a teljesítménye nagyobb, mint ami szükséges lenne. Ilyen esetekben első sorban az On/Off készülékek esetén indokolatlanul sok lesz a készülék ki-be kapcsolása, ami a berendezés élettartamát csökkentheti. A nagyobb berendezés többet fog fogyasztani ami a pénztárcánknak nem tesz jót. Inverteres berendezés esetén a megfelelő teljesítmény leadása nem jelent problémát. Itt a fordulatszám szabályozás miatt a berendezés leadott teljesítménye és működés a belső hőterheléshez igazodik. Így itt “csupán” a nagyobb készülék plusz költsége illetve a nagyobb készülék nagyobb légszállítása (erősebben fúj) és nagyobb zajszintje (dB) (hangosabb a beltéri és a kültéri) okozhat kellemetlen pillanatokat a felhasználójának.
8. Légtisztítás
A belső terekben tartózkodó személyek komfortérzete nem csak a levegő hőmérsékletétől és páratartalmától függ, hanem a levegő minőségétől is! A korszerű berendezések egyik legfontosabb ismérve hogy a benne található légtisztító funkciók mennyire kifinomultak és hatékonyak. A modern berendezésekben találkozhatunk akár olyan légtisztító rendszerekkel, amelyek a levegőben szálló influenza vírust is képesek megsemmisíteni (SAMSUNG MPI), de alap felszereltségnek számít manapság a pollen szűrő és egyéb szagtalanító szűrő filterek, vagy a plazma szűrő ami elektrosztatikus úton szűri a levegőt. A gyártók marketing anyagaikban egymást túl licitálva próbálják bebizonyítani, hogy a saját megoldásuk a legjobb. A komoly gyártók azonban megfelelő akár magyar tanúsítványokkal is alátudják támasztani a katalógusaikban leírtakat. Döntés előtt feltétlenül nézze meg a klímaberendezés légtisztítójának tanúsítványait!
9. Zajszint
Az emberek monotónia tűrő küszöbe nyilvánvalóan teljesen eltérő. A folyamatos zaj ami egyes embereknek hallhatatlan, másoknak már idegesítő és zavaró is lehet. Minél halkabb egy berendezés annál könnyebben fog illeszkedni az eltérő igényekhez. Fontos, hogy munka végzés vagy pihenés közben ne érjen bennünket olyan külső behatás ami megzavarhatja a tevékenységünket. A klímaberendezések üzemeltetése közben a kül és beltéri egységben elhelyezett ventilátor motorok és járókerekek valamint a kültériben elhelyezett kompresszor üzemének eredményeképpen zaj keletkezik. Ez a zaj a berendezésből távozik. A korszerű berendezések gyártóinak egyik fontos fejlesztési pontja, hogy a zajszintet minél alacsonyabbra tudják küzdeni.
A mai beltéri egységeknél nem ritka a 20 dBA zajszint (Nord Mojave, Hitahci Shirokuma) (hangnyomás szint) alacsony fordulaton ami kb. akkor “zajt” jelent mint a lágy szellőben susogó falevél. De a kültéri egység zajszintjére nem csak a saját kényelmünk miatt kell figyelnünk! Környezetünkben élő ember társainkat is zavarhatja a kültéri egységből kiáramló zaj. A zaj terhelést a 4/1984 sz. EÜM rendelet szabályozza. A rendeletben meghatározták, területi funkció szerint, hogy bizonyos besorolású területeknek milyen zajszinteknek kell megfelelnie. Amennyiben a berendezésünk kültéri egysége zajosabb a megengedettnél ,akkor egy feljelentést követően akár annak leszerelését is elrendelheti a hatóság. Lakóterületen laza beépítéssel a nappali megengedett érték 5 méterre a berendezéstől 55dB(A) az éjszakai pedig 45 dB(A).
10. Design
Nem mindegy, hogy az a készülék amivel együtt fogunk élni a lakásunkban milyen külső megjelenéssel rendelkezik. Szerencsére a gyártók ebben az irányban is óriási fejlődéseket hajtottak végre az elmúlt évtizedben. Manapság óriási a választék, színek és formák tekintetében is könnyű olyan berendezést találni lehet találni ami ízlésünkhöz és a belső tér stílusához leginkább illeszkedik. Azonban azt tudomásul kell venni, hogy a design nem mehet a műszaki tartalom rovására. Bizonyos gyártók egyes típusai valóban tetszetős külsővel kápráztatnak, de a bekapcsolást követően a mosoly könnyen az arcunkra fagyhat. Szerencsére ma a piacon könnyen található olyan készülék mely esetében a gyártó egy szemernyit sem engedett a műszaki tartalomból és mégis sikerült egy nagyon kellemes megjelenésű berendezést alkotnia. ( Nord Mojave, Nord Namib Hitachi Shirokuma)